• :

28.03.2024 10:24

Osób online: 1
stat4u

Dodano: 2022-04-27, Wycieczka „Na szlak Piastowski”

Wycieczka „Na szlak Piastowski”

Klasy 5a i 5b z wychowawczyniami po świętach (20-21.04) wyruszyły na wycieczkę. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Początków Państwa Polskiego i Katedry św. Wojciecha wraz z bezcennymi drzwiami gnieźnieńskimi w Gnieźnie. Następnie udaliśmy  się do Muzeum  Archeologicznego w Biskupinie, aby zobaczyć trzy osady – Osadę łowców i zbieraczy, Osadę obronną na półwyspie i Osadę wczesnopiastowską. Na nocleg i wieczorne zajęcia dotarliśmy do Fortu IV w Toruniu.  Po pysznej obiadokolacji upiekliśmy pierniki w czasie warsztatów piernikarskich i na koniec z pochodniami wyruszyliśmy zwiedzać fort. Po wyczerpującym dniu nocleg w salach koszarowych minął wszystkim bardzo szybko. Drugiego dnia po śniadaniu powędrowaliśmy na toruńską starówkę, gdzie „Gotyk na dotyk” można zobaczyć wszędzie. Odwiedziliśmy dom Mikołaja Kopernika i inne ciekawe zabytki starówki. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy  się w Strzelnie, aby podziwiać unikatowe  romańskie i gotyckie zabytki.

SP Stary Widzim

Marka
Wiktoryny
Zenona

SP Stary Widzim
Kliknij aby powiększyć

Copyright © www.spstarywidzim.pl 2009 - 2024. Wszystkie prawa zastrzeżone.
"Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach,
pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia"